Potrójna – Jawornica – Targanice

Od skrzyżowania ze znakami czerwonymi (droga nr 12) podążamy za znakami żółtymi, które polami krótko w kierunku pn. podchodzą na wierzchołek Potrójnej (888 m). Tu prostopadły skręt w prawo i szeroką drogą polami, na pa. wsch. dochodzimy do płytkiego obniżenia. Na prawo domy osiedla Potrójna i piękny widok na stożkowatą Łamaną Skałę, a w głębi na Jałowiec, Babią Górę i Mędralową w Beskidzie Żywieckim.
Od obniżenia łagodne podejście grzbietem Potrójnej na wschód – widok poszerza się o Leskowiec, Jaworzynę i Gancarz. Szlak wychodzi na wyrównanie terenu, gdzie skręca w lewo, dochodząc do granicy świerkowego lasu (od czerwonego szlaku i Potrójnej około 10 min.).
Pamięć o zbójnikach z okolic Bulowic i Targanic, grasujących w Beskidzie Małym, zachowała się wśród miejscowej ludności w legendach i barwnych opowieściach, jak ta oto: „Zbóje napadli owczarzy na Jawornicy, w żętycy usmażyli bacę, a juhasa postanowili upiec na ogniu – lecz przedtem kazał mu jeden zbój z ciekawości zagrać na długiej trombicie. Ten zwrócił się w stronę Kiczory i donośnie zagrał te słowa:
Spólnicy, spólnicy, bo tu są zbójnicy
Bacę uwarzyli, a ser na górnicy…

Gancarz

Rozgniewani zbóje upiekli chłopca, lecz na jego wołanie zbiegli się chłopi z Targanic i rozbili tę ostatnią bandę.
Po potomkach zbójników zachowało się w okolicznych przysiółkach wiele nazwisk węgierskiego i rumuńskiego pchodzenia jak: Borgosz, Janosz, Kizner, Uwer.
Szlak nasz biegnie wzdłuż słupów linii elektrycznej i obniża się na północny-zachód. Przewija się skrajem dużej hali, obok zabudowań samotnego gospodarstwa i biegnie dalej do świerkowego młodnika. Przebieg szlaku staje się urozmaicony, teren lekko pofałdowany. Ładny widok na Gancarz i wieś Rzyki.
Przez lasy świerkowe droga prowadzi nieznacznie w dół ku północnemu-zachodowi do skraju młodego lasu bukowo-świerkowego na stoku zachodnim (od Potrójnej 30 min.). Z miejsca tego roztaczają się panoramy w lewo na Przełęcz Kocierską (z ośrodkiem wypoczynkowym Kopalni „Miechowice”) oraz na Wielki Cisownik.