Dolny Krzeszów – Leskowiec

Od przystanku PKS-Krzeszów Dolny oraz rozwidlenia dróg w kierunku Krzeszowa, Kukowa i Targoszowa idziemy w lewo asfaltową drogą na północ łagodnie w górę, mijając z lewej sklep spożywczy. Wzdłuż doliny potoku Targoszówka szosa prowadzi polami ku widocznemu zwężeniu doliny i do granicy lasu. Przekraczamy most na Targoszówce i osiągamy granicę lasu oraz zielony szlak wiodący z centrum Krzeszowa (od wyjścia 15 min.). Na wsch. okazale prezentuje się stąd szczyt Żurawnicy w Beskidzie Średnim.
Pomiędzy Targoszowem i Krzeszowem stoi niewielka kolumnowa kapliczka z napisem „Fondatorowie – Wojciech Płonka, Jan Fluder i wszyscy gurnicy R.P. 1896”. Dawniej w okolicach Targoszowa i Krzeszowa wydobywano rudę żelaza. Gdzieniegdzie zachowały się jeszcze doły po otworach szybów.
Szlakami zółtym i zielonym wśród mieszanych lasów, wznosimy się łagodnie szosą na pn., powtórnie przekraczając Targoszowski potok. Koło pierwszych domów Targoszowa (osiedle Sikorówka) oraz dużych połaci pól z prawej, następuje rozwidlenie szlaków (od wyjścia z Krzeszowa 30 min.).

Znaki żółte skręcają z szosy w prawą; po przekroczeniu kładki na Tagoszowce oraz przejściu obok murowanej kapliczki kierujemy się łagodnie w górę na pn. ku widocznym zabudowaniom osiedla Wieczorki. Obok domów osiedla podchodzimy nadal na pn. W miarę zyskiwania wysokości odsłania się za nami piękna panorama na Babią Gorę oraz Jałowiec i Solniska. Na rozwidleniu dróg szlak kieruje się lewym odgałęzieniem polami do zabudowań kolejnego osiedla. Płonkówka (od Targoszowa 15 min., z Krzeszowa 45 min.).
Za osiedlem nieco stromiej w górę i wychodzimy na pola. Szlak łukiem skręca w prawo, dążąc ku zagajnikowi mieszanego lasu. W dali po prawej stronie domy osiedla Pagórek, na zach. z bliska Czarna Góra.
Za nami rozległa panorama roztaczająca się od płd. wsch. po płd. zach. Od lewej widzimy grupę Magurki nad Suchą oraz nakładające się Pasma Polic i Jałowieckie. Za przełęczą Opaczne masyw Babiej Góry, a dalej na prawo Czerniawa Sucha z Lachów Groniem. Na płd. zach., na tle Wajdów Gronia, daleka sylwetka Pilska, a w prawo od niego kopce Sypurznia, Palenicy i imponujący stożek Romanki.
Od tego miejsca idziemy w górę na pn. granicą pól i zagajnika, potem lasem świerkowym (wybrać prawe odgałęzienie drogi!). Szlak osiąga płytkie wyrównanie grzbietu, nad którym widać już zalesiony grzbiet Leskowca. W prawo w pobliżu domy osiedla Bucznik (z Targoszowa 30 min., z Krzeszowa 1 godz.).